Veelgestelde vragen

Hoe werkt het? Via Collectief Verzekeringsplan kunt u premies berekenen en verzekeringen afsluiten. Niet alleen overdag, maar ook 's-avonds en in het weekend. Nadat u voor de gewenste verzekering heeft gekozen vult u uw gegevens in en kiest u de gewenste dekking in. Daarna kiest u of u een offerte wenst of dat u de verzekering direct wenst af te sluiten. Uw beantwoordt zelf de slotvragen en verstuurt vanuit de website een elektronische aanvraag. Nadat achter de schermen binnen enkele seconden de benodigde controles hebben plaatsgevonden, ziet u vervolgens direct of de aanvraag is geaccepteerd en onder welk polisnummer deze is geadministreerd. De polis heeft u dan direct per e-mail en online polismap ter beschikking en bij een autoverzekering ook meteen de groene kaart.

Wat is Execution Only Bij Collectief Verzekeringsplan ontvangt u direct nadat u de gegevens voor de offerte heeft ingevuld een voorstel samen met de voorwaarden. U kunt direct hierna desgewenst de verzekering ook afsluiten en hiermee een forse besparing realiseren. Het afsluiten van de verzekering doet u rechtstreeks en online. Dit noemt men Execution Only en dat is voor consumenten die zonder advies weten welke keuze zij maken. U bent daarom zelf verantwoordelijk voor uw keuze, het afsluiten en uiteindelijk het beheer van uw verzekering.

Ik heb een offerte aangevraagd en ik wil de verzekering nu afsluiten. Hoe doe ik dat? In de offerte per e-mail staat een link naar uw online berekening en offerte. Via deze link gaat u naar uw berekening en offerte (desgewenst een paar dagen later) en sluit u de verzekering direct online af.

Als u de verzekering op een latere datum in wilt laten gaan, bijvoorbeeld omdat u nog een lopende verzekering heeft, dan geeft u dit in de online aanvraag aan. U weet dan dat u op tijd uw nieuwe verzekering heeft geregeld.

Ook uw opzegging kunt u direct regelen. Voor de zorgverzekering kan dit online. De autoverzekering heeft in de online aanvraag een opzegbrief die u kunt printen en getekend versturen om uw huidige verzekering op te zeggen.

Als ik deze verzekering via internet afsluit, zit ik er dan meteen aan vast? Nee, u heeft na ontvangst van de digitale polis altijd twee weken bedenktijd. Mocht u na de ontvangst van de polis toch besluiten dat u de verzekering niet wilt, kunt u de polis binnen twee weken retour sturen. Wij zullen de verzekering dan annuleren.

Ik zie Klap b.v. op mijn rekeningafschrift staan. Klopt dat? Ja, dat is correct. Collectief Verzekeringsplan is een onderdeel van Klap b.v. en daarom ziet u deze naam op uw rekeningafschrift vermeld staan. Bij de afschrijving is de verzekering die het betreft vermeld.

Waarom is Collectief Verzekeringsplan zo goedkoop? Omdat u via Collectief Verzekeringsplan alles online of per telefoon regelt, kunnen wij de premies laag houden. De zorgverzekering, woonverzekering en autoverzekering sluit u af via internet en daardoor kunnen wij een groot deel van de verdiensten voor het afsluiten, onderhouden en beheren van uw verzekeringen terug geven in de vorm van een lage premie.

Collectief Verzekeringsplan maakt gebruik van haar inkoopkracht richting leveranciers om afspraken te maken voor extra lage premies. Daarom ook ons devies "Let's buy it together". Samen sterk voor een goede dekking tegen een lage prijs.

Wat verdient Collectief Verzekeringsplan? Collectief Verzekeringsplan ontvangt provisie over de bij haar afgesloten verzekeringen. Deze provisies zijn aanzienlijk lager dan gebruikelijk. Daarom zijn de premies ook lager dan u bent gewend. Zo geven wij u direct het voordeel van het afsluiten van uw verzekering via internet terug via lagere premies.

De provisie is al in de premie verwerkt en u betaalt dus naast de premie geen aanvullende kosten (behalve eenmalige poliskosten en de wettelijk verplichte assurantiebelasting van 21% bij schadeverzekeringen).

Voor de zorgverzekeringen ontvangt Collectief Verzekeringsplan 1% van de premie van uw basisverzekering en 4% van de premie van uw aanvullende verzekering. Dit is ruim 50% lager dan gebruikelijk.

Voor de autoverzekeringen en woonverzekeringen ontvangt Collectief Verzekeringsplan 10% van de premie. Gebruikelijk is 20% tot 25% (tot zelfs 27,5% over woonverzekeringen) van uw premie. En dus ook hier ziet u direct uw voordeel terug in de lage premie.

Is Collectief Verzekeringsplan onafhankelijk? Ja, wij zijn volledig onafhankelijk en geen eigendom van een verzekeringsmaatschappij. Ook heeft Collectief Verzekeringsplan geen verplichtingen of afspraken om verzekeringen bij één of meerdere maatschappijen onder te brengen. Ook ontvangt Collectief Verzekeringsplan geen bonussen voor het onderbrengen van verzekeringen. De verdiensten bestaan uit de doorlopende provisie op de bij haar afgesloten verzekeringen.

Collectief Verzekeringsplan maakt op basis van haar deskundigheid en onafhankelijkheid een keuze uit het aanbod in de markt en neemt alleen verzekeringen op in haar aanbod waarvan zij overtuigd is dat dit een goed en transparant product is met als belangrijkste kenmerk het belang van de consument.

Collectief Verzekeringsplan is een merk van Klap direct, een 100% onafhankelijke assurantiemakelaar. Klap direct is een handelsnaam van Klap b.v. makelaars in assurantiën sinds 1854.

Is Collectief Verzekeringsplan alleen een internetmerk? Nee, Collectief Verzekeringsplan is een merk van Klap direct. Bij Klap werken bijna 50 specialisten op ieder verzekeringsgebied. En van deze expertise kunt u gebruik maken.

Alle handelingen waar u geen tussenpersoon of hulp bij nodig heeft, proberen wij zo te organiseren dat u deze het beste zelf kunt afwikkelen. Dit geldt bv voor het doen van uw aanvraag en mutaties.

Maar wij doen meer. Zo wikkelen wij voor u de autoschade af en als er een aansprakelijke derde is verhalen wij voor u de schade. Ook ondersteunen wij u bij uw claims op uw zorgverzekering indien de afwikkeling met de zorgverzekeraar niet soepel verloopt. En uiteraard staan wij u graag te woord voor beantwoording van uw vragen.

U maakt daarmee gebruik van de prijsvoordelen van het regelen van uw verzekering via internet en tegelijkertijd bent u verzekerd van de deskundige begeleiding door een tussenpersoon. Het beste dus van twee werelden.

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven? Dit doet u gemakkelijkste via Mijn Polismap. Indien wij aanvullende vragen of opmerkingen hebben dan nemen wij uiterlijk de eerstvolgende werkdag contact met u op.

Kan ik mijn polissen online inzien en wijzigen? Ja dat kan. Een inlogcode om online uw verzekeringen in te zien en wijzigingen door te geven kunt u via de Inlogpagina aanvragen. Via de keuze Inloggen in het menu bovenaan deze pagina komt u op Mijn Collectief Verzekeringsplan terecht, waar u online uw polissen kunt raadplegen en wijzigen.

Als u een autoverzekering of woonverzekering afsluit, ontvangt u automatisch binnen 24 uur per e-mail een toegangscode.

Als u een DigID heeft kunt u voor uw zorgverzekering online mutaties doorgeven en declaraties inzien.

Wanneer wordt de premie geïncasseerd? De premie voor alle verzekeringen wordt aan het einde van de maand geïncasseerd van uw rekening. Dit is meestal tussen de 26e en 29e van de maand. Zorgt u dat er voldoende saldo op rekening staat?

Kan ik mijn premie in termijnen betalen? Ja, u kunt uw premie per maand, kwartaal, halfjaar en jaar betalen. Bij alle betaaltermijnen korter dan jaarbetaling hanteren wij automatisch incasso. U dient ons dus te machtigen voor het direct incasseren van de premies. Uitsluitend bij jaarbetaling kunt u betalen per acceptgiro of eigen overschrijving.

Worden er per termijn kosten in rekening gebracht? Ja, afhankelijk van uw betalingstermijn berekenen wij telkens € 0,75 aan administratiekosten. Bij maandbetaling derhalve 12 maal, bij jaarbetaling 1 maal.

Worden er aanvullende kosten bij het afsluiten berekend? Ja, dat is eenmalig (geldt niet voor de zorgverzekering). Deze worden u bij de afgifte van de polis in rekening gebracht en bedragen € 10,- exclusief de assurantiebelasting.

Worden er kosten voor wijzigingen berekend? Ja, deze bedragen € 5,- en hierover is assurantiebelasting verschuldigd. Dit geldt niet voor de zorgverzekering.

Worden er kosten berekend als ik de polis tussentijds opzeg? Ja, u wordt eenmalig € 15 in rekening gebracht en deze wordt op eventueel terug te ontvangen premie in mindering gebracht. Dit geldt niet voor de zorgverzekering.

Wat gebeurt er als ik mijn premie niet tijdig betaal? Indien u uw premie niet op tijd betaalt of als een incasso wordt gestorneerd dan wordt de dekking van uw autoverzekering per direct opgeschort. Dit betekent dat u dan niet meer verzekerd bent en u uw voertuig niet kunt gebruiken.

U wordt hiervan in kennis gesteld en krijgt een aantal werkdagen om uw premie alsnog te voldoen. Bij tijdige betaling wordt de dekking van uw verzekering in kracht hersteld.

Betaalt u niet op tijd dan wordt uw verzekering geroyeerd en wordt u als wanbetaler geregistreerd.

De premie voor uw Collectief Verzekeringsplan autoverzekering wordt geïncasseerd door Klap b.v. Deze naam ziet u daarom op uw rekeningafschrift vermeld. Let u op dat u uw premie tijdig betaalt en bij een automatische incasso niet storneert. Er is geen verplichting om bij de eerste premie een aanmaning te sturen en bij niet betalen of een storno gaan wij direct over tot beëindiging van de verzekering. Dit is een bewuste keuze. Wij zijn zorgvuldig in onze selectie wie wij verzekeren. Dat doen wij met de risico´s bij acceptatie en ook bij de betalingsmoraal. Op deze manier kunnen wij tegen lage kosten blijven werken en zijn wij in staat om u ook in de toekomst een hele scherpe premie aan te blijven bieden. U plukt daar de vruchten van!

Hoe kan ik mijn ziektekosten declareren? Voor ziektekostendeclaraties maakt u gebruik van de declaratieformulieren die bij uw polis heeft ontvangen en die u na uitkering opnieuw ontvangt. Rechtstreekse verzending naar uw zorgverzekaar garandeert de snelste verwerking.

Wordt mijn huidige verzekering voor mij opgezegd? Ja, als u de verzekering via internet aanvraagt en deze wordt geaccepteerd dan wordt uw huidige verzekering automatisch opgezegd. Verzekeraars gebruiken hiervoor een onderling systeem zodat uw opzegging automatisch bij de juiste partij terecht komt. De opzegging wordt voor u geregeld, mits u voor 1 januari a.s. aanvraagt.

Kan ik de verzekering ook via een papieren formulier aanvragen? Dat kan. Op de downloadspagina vindt u alle formulieren en kunt u deze printen. Via het contactformulier op de site kunt u ons benaderen voor overige vragen. Wij kunnen u de formulieren uiteraard ook mailen.

Kan ik voor mij en mijn partner verschillende aanvullende verzekeringen kiezen? Ja, dat kan zonder problemen op dezelfde polis. Uw kinderen zijn gratis verzekerd voor het hoogste aanvullende pakket van de ouders.

Tot wanneer kan ik mijn zorgverzekering opzeggen? Zorgverzekeraars hebben onderling afspraken gemaakt voor mensen die overstappen. U kunt de nieuwe verzekeraar vragen om de oude verzekering(en) voor u op te zeggen. Als u van die service gebruik wilt maken, moet u zich echter vóór 1 januari bij de nieuwe verzekeraar hebben aangemeld. Alleen dan kan de nieuwe verzekeraar uw opzegging bij de oude verzekeraar op tijd voor u regelen. Als u wilt overstappen en in de maand januari nog wilt nadenken over de verzekeraar van uw keuze, moet u de oude verzekering dus voor 1 januari zelf opzeggen.

Werd in het verleden een opzegging na 1 januari nog weleens gehonoreerd. Dat is met ingang van 1 januari 2010 niet meer het geval. Verzekeraars onderling hebben afgesproken de termijn strak te hanteren.

Live chat

Deze website maakt gebruik van Cookies. Door het gebruik te maken van onze site accepteer je de voorwaarden van onze Privacy Policy.